Promocja żywności - nowe zasady finansowania


W dniu 28 listopada 2013 r. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zamieściło na stronie internetowej przygotowany przez Komisję Europejską projekt "Wniosku – Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie działań promocyjnych i informacyjnych dotyczących produktów rolnych COM(2013)812". Po konsultacji z wojewódzkimi izbami rolniczymi Zarząd KRIR przekazał opinię, w której stwierdza, że promocja artykułów rolno spożywczych na rynku krajowym, wewnętrznym rynku Unii Europejskiej oraz w krajach trzecich ma ogromne znaczenie dla rozwoju polskiego rolnictwa. Przedłożony projekt rozporządzenia regulującego promocję żywności cieszy ze względu na to, że Komisja Europejska docenia potrzebę promocji i proponuje zwiększenie budżetu przeznaczonego na promocję z 61,5 mln euro w 2013 roku do 200 mln do roku 2020.

Uważamy za korzystne ukierunkowanie działań promocyjnych na rynki i obszary objęte negocjacjami i umowami międzynarodowymi, opracowanie wspólnej strategii obejmującej promocję żywności z Unii Europejskiej, jako podmiotu międzynarodowego, przy jednoczesnym zachowaniu możliwości uwidoczniania znaków towarowych i kraju pochodzenia. Konieczne jest jednak zachowanie możliwości wpływu państw członkowskich na rodzaj i kierunek promowanych produktów, tak by zapewnić promocję produktów ważnych dla naszego kraju, zgodnych z krajową polityką rolną. Pełna treść opinii poniżej.

Opinia KRIR nt. finansowania promocji żywności ze środków UE.

Źródło: www.krir.gov.pl

punktator

Przydatne linki


URZĘDY I INSTYTUCJE:

INSPEKCJE:

DORADZTWO:

WIADOMOŚCI ROLNICZE:

ROLNICTWO EKOLOGICZNE i TRADYCYJNE:

WSPARCIE DLA ROLNICTWA I OBSZARÓW WIEJSKICH:

---------------------------------------------------------------------


Licznik odwiedzin: 2517518