Informacja w spr. dowodów zakupu oleju napędowego dostarczanych do urzędu gminy


W odpowiedzi na zapytanie samorządu rolniczego z października br., piśmie z dn 26.10 2017 r. resort rolnictwa przekazał informacje odnośnie dokumentów niezbędnych do uzyskania podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.

(...) Zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 10 marca2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz.U. z 2015 r. poz. 1340) wnioski o zwrot podatku akcyzowego producenci rolni mogą składać w terminach: od 1 lutego do ostatniego dnia lutego, oraz od 1 sierpnia do 31 sierpnia danego roku wraz z fakturami albo ich kopiami, stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego za okres 6 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o zwrot podatku akcyzowego. Na fakturach upoważniony przez wójta, burmistrza (prezydenta miasta) pracownik urzędu gminy lub miasta umieszcza adnotację o treści "przyjęto w dniu ... do zwrotu części podatku akcyzowego".
W związku z powyższym producent rolny składając wniosek o zwrot podatku akcyzowego powinien dostarczyć do urzędu gminy lub miasta oryginały faktur w celu umieszczenia przez upoważnionego przez wójta, burmistrza (prezydenta miasta) pracownika urzędu gminy lub miasta adnotacji: "przyjęto w dniu ... do zwrotu części podatku akcyzowego". Po umieszczeniu ww. adnotacji producent rolny może odebrać oryginały faktur, a w urzędu gminy lub miasta pozostawić ich kopie.


 

punktator

Przydatne linki


URZĘDY I INSTYTUCJE:

INSPEKCJE:

DORADZTWO:

WIADOMOŚCI ROLNICZE:

ROLNICTWO EKOLOGICZNE i TRADYCYJNE:

WSPARCIE DLA ROLNICTWA I OBSZARÓW WIEJSKICH:

---------------------------------------------------------------------


Licznik odwiedzin: 2489561